mandag 8. september 2014

Rååsa Janusull til jentene :)

Da har jeg endelig fått sydd ferdig ullsettene jeg har hatt liggende en stund. I og med at storesøster elsker kjoler og tights, så burde hun jo ha noe å bruke nå når en etter hvert går i mot kaldere tider og. Og i og med at jeg endte opp med litt mer ull en først tenkt, så var det jo moro å lage matchende sett til lillesøster og. Ulla jeg har brukt er denne fra Janus. Denne var noen hakk mer stretchy enn jeg trodde, så neste gang jeg syr lue av noe slikt, tror jeg at jeg skal ta av en del i hodeomkretsen. De ble nemlig litt slaskete på. Storesøsters kunne sikkert passet mitt eget hode, og lillesøsters passer vel kanskje best på storesøster ;)

Mønstrene jeg har brukt har jeg brukt før. Mønsteret på kjolen/tunikaen er singoalla mønster fra Onion, nemlig mønsternr 10017. (Også brukt her og her blant annet, men jeg har brukt det i faste stoffer også) Lua er ett mønster fra Ottobre 4/2012. (Også brukt blant annet på denne) Tightsen er fra ett Minikreamønster og er blant annet brukt på disse tightsene før.

Storesøsters sett

Lillesøsters sett

En av tunika/kjolene

En av tightsene

En av luene

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar